21. sep. 2009

Lille Prinsen er litt syk
Posted by Bassso at 07:25 AM on September 17, 2009
comments (2)
En dag var datteren ute og gikk tur med Basso. Da hun kom hjem sa hun at han hadde prøvd å få tak i en spiker som lå i grøfta utenfor et hus hvor de drev og bygde noe. Heldigvis hadde datteren klart å få den ut av munnen/og få Basso vekk derfra. Dagen etter oppdaget jeg et slags sår på magen på størrelse med en 50 øring. Vi lurte på om det kunne være at han hadde skrapet seg opp på spiker eller materiale når han satt seg ned liksom, eller om han kan ha slikket seg sår der over tid. Så for sikkerhets skyld dro vi til veterinæren dagen etter. Hun sa det kunne ha vært et sår og at det ser ut til å gro fint. Ah så lettet jeg ble. Alt skulle bli bra igjen.ehe

Noen dager senere oppdaget vi nok et lite sår, likt det første. Merkelig syntes vi men dro til vet'n med det samme og først kom hun som hadde sett på første gangen. Hun virket litt usikker men sa bare at hun skulle få veterinæren til å komme og se på det. Hun hadde tydeligvis anslått feil symptom sist og virka flau. Veterinæren tok et kikk på magen og satte seg foran datamaskinen og sa han hadde streptokokker. Noe vi kunne sammenligne med barns brennkopper. Jeg spurte hvor han kan ha fått det fra og han sa sensitive valper får det lett samme som barn. Jeg fikk en salve til å smøre på stedene 2x8 dager. Glad jeg dro tilbake til vet'n for å sjekke igjen! *bare et sår* du liksom....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar