21. sep. 2009

Valpekurset igjen
Posted by Bassso at 06:13 AM on September 05, 2009
comments (0)
På torsdag var det nest siste gang på valpekurset og temaet var innkalling. Spør om jeg(mamma'n) var nervøs da! Instruktøren hadde fortalt sist at vi skulle trene med line på en 15 meters lengde og om vi ville kunne vi slippe hunden helt løs og så rope ham tilbake. Ingen av valpene på foregående kurs hadde sprunget lenger enn i utkanten av parkeringsplassen vi holdt til på, forsikra han . Jaja det hadde jo vært artig å gå en plass hvor Basso kunne få springe litt kontrollert rundt omkring istedet for å holde seg 1 meter unna meg hele tiden. Så jeg gikk til en butikk og kjøpte en knallgul line på nettopp 15 meter. Dette skulle gi han nok leke- og snuselengde hehe.
Vi kom på kurset og valpene sto i ring med hendlerne/eierne sine - ja vi var 2 minutt forsene idag men det gikk bra. Vi gikk et par runder for å varme opp med sitt - dekk - gå. Deretter delt inn i to lag på hver side. 2 og 2 trente sammen, hvorav 1 bare holdt linen og ikke sa noe til valpen - og den andre skulle holde valpens oppmerksomhet mens han gikk noen meter unna og satte seg ned på huk med ryggen mot valpen. Så skulle han rope på valpen. Det var dette jeg var nervøs for at Basso skulle springe til andre enn meg Lol. Men alle bekymringer var unødvendig. Basso var skikkelig flink og småsprang rett bort til meg! =') Dette skjedde 3 ganger på rad. Nawww flinke Bassoen vår Så skulle pappa'n til pers. Han gikk vekk med ryggen mot Basso og satte seg ned. Ropte på Basso som ikke enset han hehe. Da kosa jeg meg litt over usikker heten til pappa. hehe stakkars pappa..jeg forklarte at han måtte gjøre seg mer interessant for Basso FØR han gikk og at han måtte gå med ansiktet mot Basso. Da han ropte på Basso, gikk Basso først på skrå til en annen valp. Men med litt korrigering fra mamma, kom han på rett spor og endte opp sittende ved siden av pappa som roste ham godt.
Vi er snart klar til eksamen <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar